شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

بازیگر سرشناس آمریکایی چند روز پس از انتشار مصاحبه‌اش با بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد‌مخدر مکزیک سکوت خود را شکست و اعلام کرد به هدفی که از این کار داشته نرسیده و به‌شدت از این پروژه شکست‌خورده پشیمان است.

سینما جهان

به گزارش همشهري، ‌شان پن كه در يك هفته اخير به‌شدت تحت فشار قرار داشت و گزارش‌هايي از همكاري او با پليس مكزيك براي به دام انداختن خواكين «ال چاپو» گوسمان در رسانه‌ها منتشر شده بود، در برنامه «60دقيقه» شبكه CBS مقابل چارلي رز نشست و گفت: اجازه بدهيد خيلي ساده بگويم؛ من شكست خوردم.

هدف من از ديدار با ال چاپو همكاري در مبارزه با مواد‌مخدر بود كه به هر دليل به نتيجه نرسيد. من هرگز نگران سلامتي‌ام نيستم و كمكي به دستگيري او نكردم. مشروح اين گفت‌وگوي جنجالي امروز در برنامه 60دقيقه روي آنتن مي‌رود. پن در حرف‌هاي خود از خجالت پليس مكزيك و البته رسانه‌هايي درآمد كه به توانايي او در روزنامه‌نگاري حسادت مي‌كنند. بازيگر برنده اسكار گفت: حرف‌هايي كه درباره ديدار من و دوستانم با ال چاپو مي‌زنند، افسانه است؛

اينكه ديدار ما نقشي اساسي در رديابي و دستگيري او داشته است. دادستان مكزيك هم همين را گفته است. ما چند هفته زودتر ال چاپو را جايي ديديم كه ربطي به محل بازداشت نداشت. پن اوايل پاييز با خواكين گوسمان در مكاني مرموز مصاحبه و درباره توليد يك فيلم راجع‌به زندگي او مذاكره كرد.

مجله رولينگ استون هم روايت بازيگر آمريكايي را از اين ديدار يك روز پس از دستگيري ال چاپو منتشر كرد؛ ديداري كه به گفته بازيگر و فيلمساز 55ساله نقشي در بازداشت بزرگ‌ترين قاچاقچي مواد‌مخدر مكزيك نداشت. اين در حالي است كه مقام‌هاي مكزيكي گفته‌اند از مدت‌ها پيش پن را زيرنظر داشته و در جريان ديدار او با ال چاپو بوده‌اند. ستاره «رود ميستيك» گفت: دولت مكزيك از اينكه يك نفر زودتر از آنها به ال چاپو رسيد، خيلي احساس تحقير كرد. ما كه از پليس مبارزه با مواد‌مخدر آمريكا يا اطلاعات مكزيك باهوش‌تر نيستيم. ما به واسطه يك رابط توانستيم پيشنهاد مصاحبه با ال چاپو را پيش ببريم.

هدف من از اين گفت‌وگو كمك به روند مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر بود؛ متأسفم. همه حرف‌هايي كه درباره ديدار و گفت‌وگوي من با ال چاپو مطرح مي‌شود، هدف آن را ناديده مي‌گيرد. مقام‌هاي مكزيكي در شرايطي نقش‌ شان‌پن را در دستگيري ال چاپو برجسته مي‌كنند كه هنوز از سوي پليس فدرال و اداره مبارزه با مواد‌مخدر آمريكا گزارشي در اين‌باره منتشر نشده است ضمن اينكه كيت دل كاستيو، بازيگر مكزيكي و رابط ديدار پن با ال چاپو اعلام كرد به‌زودي گزارش و روايت خود را از اين ماجرا رسانه‌اي مي‌كند تا مردم بيشتر در جريان جزئيات آن قرار گيرند.

کد خبر 321791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha